Olika tjänster för webbshoppar

Om du har en webbshop vill du förmodligen att din webbshop ska se så professionell ut som möjligt. För att möjliggöra detta kan man köpa till olika tjänster för webbshoppar som både gör webbshoppen mer användarvänlig för kunderna och mer tilltalande för potentiella nya kunder.

I denna artikel kommer olika tjänster för webbshoppar att presenteras, så att du vet vad som är möjligt och inte. Några populära tjänster som kan vara användbara för webbshopsägare är bland annat:

Uppdateringsverktyg

Dessa gör att du snabbare och enklare kan uppdatera din webshop med nya varor, nya priser och så vidare. Sparar dig mycket tid, och gör att du kan uppdatera mycket samtidigt, vilket ser mer seriöst ut, så klart.

Skyltfönster

Detta låter kanske lite knasigt när det gäller en webbshop, men precis som en vanlig butik kan ha ett skyltfönster kan givetvis även en webbshop ha det. Via ett skyltfönster visas populära varor eller varor som du av någon annan anledning särskilt vill visa upp på första sidan av din webbshop. Detta lockar givetvis fler köpare. Ett skyltfönster kan även rotera, så att det är olika varor som visas upp vid olika tillfällen.

Sökoptimering

Detta hjälper dig placera dig bättre i sökmotorerna, vilket i sin tur gör att potentiella kunder lättare hittar både din webbshop och de specifika produkter som finns i den.

Olika betallösningar

När det gäller detta finns det hur många olika varianter av betallösningar som helst att välja på. Genom att erbjuda många betallösningar lockar du fler kunder och gör att fler av de besökare som hittar din webbshop faktiskt handlar av dig, eftersom alla har olika preferenser när det gäller vilken betallösning som egentligen är bäst.

Nyheter i webbshoppen

Genom att lägga till ett litet ”nyhetsavsnitt” någonstans på e-butiken gör du att den känns mer levande och uppdaterad, vilket är viktigt, och dessutom gör nyheter ofta att webbshoppen känns mer pålitlig. Tänk dock på att detta inte är så bra att lägga till om du faktiskt inte har lite nyheter att lägga till då och då, i så fall ser det bara konstigt ut.

Nyhetsbrev

Att skicka nyhetsbrev till de kunder som redan handlat av dig är en jättebra ide, eftersom detta kan locka till fler köp. Rekommenderas för de allra flesta webbshoppar faktiskt!

Produktförslag

Med detta menas förslag på varor som passar ihop med den vara som kunden redan lagt i sin kundkorg eller liknande. Lockar till fler köp när kunden väl är inne i webbshoppen och handlar, och ökar därför dina intäkter!

Online butik och e-handel